Tuesday, March 23, 2010

äntligen kom han hem !!!

-Åh så äntligen var den här! Han stod utanför dörren och väntade på mig när jag kom hem, luktade så gott och såg stor ut. Precis som jag önskat mig, precis som jag beställt. Åh billig var han också, uppfyllde han nu mina önskningar så skulle lyckan vara total :-)
-Nej tjejer, jag menar inte om något billigt lördagsflört eller hemhyrd manlig strippa .-) jag pratar om viktigare saker, jag pratar om linasmatkasse !!!

Hur kommer det sig att jag inte har provat det här förut? Jag lovar, för en o-matlagnings-kunnig-person som avskyr att handla matvaror så var det som att komma till någon slags "himmel-de light" som en julafton mitt i mars!!
För matkassen levereras på måndag kväll, där i hittar du allt du behöver för att laga mat till minst 4 vuxna personer under 5 dagar. Mat, tillbehör, sallad och framför allt (väldigt viktigt för en som jag) ett lätt förståeligt och pedagogiskt upplagt recept. Med både vegetariska rätter, fisk och kött av bästa kvalité och i de flesta fall ekologiskt odlat!
Så idag blev det broccolisoppa med kokta ägg, toppat med kikärtsmousse och kamutknäckebröd! Så gott, så enkelt och helt plötsligt så kul med mat !!!

No comments:

Post a Comment