Sunday, March 21, 2010

Alkolås på sms

Vaknade i helgen av att mobilen surrade till och tydligt meddelar att jag fått ett sms!
Trots den tidiga timman, 04.15 så vaknar jag om än sömndrucken, men nyfiken. Vem smsar mig mitt i natten?
Sms började så fint;

Förlåt Äslkling!
jag vet att jag inte vad som tog åt mig, jag är lite full
men jag vet att det är du och jag för alltid - jag äslakr dig!
din xxxxx

Jag är klar vaken! -vem älskar mig, -full? -mitt i natten?
Jag inser ganska snabbt att smset kommer från ett telefonnumret som tillhör en av mina leverantörer (som jag inte pratat med på evigheter), som tryckt på fel numer i adressboken, kanske i sin iver att ställa någon dumhet till rätta .-)

Det surrar till i Iphonen igen och ett nytt sms förkunnar tydligt;

Förlåt Cecilia! Det här smst var menat till en annan.
Förlåt o sov gott!

Jag skrattar gott åt det ångerfyllda messet och tycker att det är fantasktiskt kul att man kan få ta del av nattens händelser så här på sängkanten utan ansträgning :-)

Än en gång så tänker jag på vad Richard Wolf sa någon gång i sms-erans linda.
"Det borde finnas alkolås på mobilen efter 23.00 fredag fram till 10.00 söndag. Ord som älskar, vill ha dig, för alltid och alla förslag på sexuella aktiviteter skulle automatiskt sorteras bort." Jag tror att Mr. xxxxx håller med !!!



No comments:

Post a Comment