Saturday, March 27, 2010

sådant slöseri....

Visst är vi många som fortfarande har ett NK-kort, trots att dom tar oförskämda 100:- för att man skall få handla billigare. Vi köper oss tillgång till en rabatt ??? (undrar om mina kunder skulle gå med på det :-) Ganska knäppt !!! Men inte så urbota knäppt som deras reklam utskick... Fick ni senaste kuvertet, en halv A4 på längden, fylld med 6 stora foton på olika behåar. Snyggt tryck och tjockt papper. Åh jag tror nog att de flesta gör som jag; öppnar kuvertet, ögnar igenom erbjudandet, slänger ett getöga på bilderna och hivar det i bästa fall pappers insamlingen...
Åh det gör mig förbannad, Telia drar ner på sin pappers katalog, alla drar sitt strå till stacken för att minska skövling av skog och onödigt utsläpp. Vad gör NK? Gasar på för fullt. En söt men upprörd väninna tyckte att vi skulle returnera kuverten med glassiga fyrfärgs tryck och plastade kuvert till NK. -Varför behöver vi pappersreklam, vi får ju kanon bra nyhetsbrev på mailen! Bra idé tyckte jag!!!
Bojkotta pappers-reklam nu!

No comments:

Post a Comment