Wednesday, October 7, 2009

Kärlek vid första ögonkastet ;-)


Att bli så förförd, så snabbt, så enkelt och falla så handlöst är inte likt mig.

Men det gjorde jag i helgen, Barcerlona i mitt hjärta.

Visst har jag hört vänner, bekanta och familj prata sig hesa om Barcelonas stränder, nöjesliv restauranger och så detta eviga tjat om Sitges

Jag vet inte om det var mitt underbara sällskap, den höst varma solen eller all god mat som gjorde att jag föll som en fura.

När du åker dit så föreslår jag att ni börjar kvällen på tapas restaurangen Celler de tapas, enkelt, snabbt och mysigt, locals blandat med turister. Styr sedan kosan mot Buda Restaurnate, en filial till världsberömda Buddha Bar i Paris, inte lika stort men precis lika skön stämning, om inte skönare - här kan ni dricka goda drinkar, hångla till bra house musik eller bara prata med 'goa-gubbar'. När hela stället är fullt av folk och kön till baren är allt för lång så ta en taxi ner till stranden och besök någon av Barcelonas alla vattenhål, vi dundrade in på Shoko. Ett galet ställe med fri entrée och kort kö, men… vakterna är sten hårda, så dressa dig smart. Här är it-stället för alla partydjur och stänger gör dom aldrig (känns det som). Så när du inte orkar dansa till sköna beats eller dricka goda drinkar; spana in alla fräcka människor eller den grymt snygga inredningen. Speciellt i vip-delen. Men du, ta taxi hem, brottsligheten är en av Europas högsta.






No comments:

Post a Comment